mandag 23. september 2013

Slitsom dag..!

Jeg dør! Ok, så dør jeg ikke, men jeg er veldig sliten! Det har vært en tung dag med krangling, hysjing, venting og kjefting. Jeg har blitt sint, oppgitt, irritert, og tenkt: "dette skjer bare ikke." Det er ufattelig slitsomt noen ganger å være lærer! Det er så mye jeg vil ha endret i klasserommet mitt. Småpoliti av elever som vil følge med på de andre, unger som ikke får med seg beskjedene våre, som prater i munnen på oss, som svarer frekk.

Alt koker ned til et enkelt spørsmål: hvordan få de til å høre etter? Enkelt spørsmål, men kanskje ikke så enkelt svar. Jeg må finne det ut! Det kan vel ikke være meningen at man skal gå å mase på disse barna for å få de til å gjøre det de har fått beskjed om?! Hva er greia deres liksom? Halve klassen tenker at det ikke gjelder seg selv, resten gjør kanskje det de får beskjed om, men snakker samtidig litt med naboen slik at det blir bråk.

Det ble litt lite strukturert dette blogginnlegget merker jeg. Men når man har det litt sånn rotete i hodet etter en rotete dag med elevene, så blir det litt sånn. Satser på at det skal bli bedre etterhvert! For jeg kan ikke ha det slik som i dag, hver dag! Det skal jeg love deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar