mandag 16. september 2013

Det er læreren som bestemmer!

Skrev jeg i forrige innlegg. Jeg merker at jeg bestandig vil begrunne dette.
Det er læreren som bestemmer...
  • fordi hvis ikke læreren bestemte ville det vært skikkelig kaos her.
  • fordi han/hun vet hva som skal skje i timen.
  • fordi dere barn ville ikke klart å bli enige.

Nå i det siste har jeg begynt å tenkt at det trengs ikke noe ekstra etter den setningen. Læreren bestemmer i et klasserom! Slik er det med den saken! Begynner du å legge til mer, så gir du bunngrunn i kverulering. Og kverulanter fins det mye av på skolen. Det skal jeg love deg. Men her er det altså bare en som bestemmer, det er læreren! Så må jeg bare finne ut litt mer om hvordan jeg vise elevene at det er meg som bestemmer, og hvordan jeg skal få de til å gjøre det som jeg bestemmer..!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar