tirsdag 20. august 2013

Nå går jeg hjem jeg..

Jeg sitter på arbeidskontoret og ser kollegaene mine sitter og jobber hardt. Hva jobber de med?! Timene mine er ferdigplanlagte. Jeg har kopiert opp leksene og funnet fram bøkene jeg skal dele ut. Jeg er klar til å gå hjem. Men det føles ut som om jeg ikke enda har oppdaget fjellet av arbeid som jeg egentlig burde gjort. Det stresser meg. Burde jeg egentlig sittet til klokken 20.00 i går, slik som en annen kollega gjorde? Uferdige halvårsplaner og uleste papirer fra kontaktelever ligger og truer i bakhodet. Er det meningen at jeg skal vite hvordan man lager en halvårsplan selv, eller er det noe jeg får opplæring i? De halvårsplanene jeg har sett på er liksom så langt unna i tankene når jeg planlegger timene. Det må jo være et samspill her. Et samspill som jeg sliter med å skape. Jeg vet jo at vi skal følge LK06, men i den står det jo så store mål. Alt føler litt stort og uhånderlig akkurat nå. Som et puslespill jeg ikke helt vet hvordan jeg skal løse.

Jaja, jeg får ta og begynne i ett hjørne av puslespillet som jeg klarer å løse; planlegge og gjennomføre timer. Så får de andre bitene dette på plass etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar