mandag 19. august 2013

Første skoledag!

Første skoledag er over. Det første møtet med elevene gikk bra, og morgendagen er ferdigplanlagt. Jeg kan puste lettet ut. Det har vært en utrulig slitsom dag, selv om dagen gikk mest ut på å bli kjent med elevene, snakke om regler og forventninger, dele ut bøker, timeplan og ukeplan. Jeg er så heldig at jeg har fått en dyktig lærer som min veileder, ei som har en del mer erfaring enn meg i bagasjen. Det er med henne jeg har vært mest i dag. Jeg blir så fascinert over hvor flink hun er til å rettlede elevene. Noen ganger med en kvass tone, andre ganger litt spøkefullt. Hun er ikke redd for å sette grenser, det er noe som er helt sikkert. For min del sitter jeg igjen med blandede følelser etter jeg har måtte "snakke" til elever. Jeg er nok fortsatt litt redd for at de ikke skal like meg. Eller bli sinte på meg. Jeg driver fortsatt på å finne ut hvordan klasseleder jeg er. Selv om jeg allerede nå har en del tanker om dette. Jeg får komme tilbake til hva jeg finne ut etterhvert. 

Akkurat nå føler jeg bare at jeg fortjener en skikkelig avslappende kveld. Kjempebra, du er i gang! :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar