onsdag 14. august 2013

Endelig begynt i min første faste jobb!

Det er august, og jeg har endelig begynt i min første faste jobb som lærer. Det er skummelt og utrulig spennende på en gang! Elevene begynner på mandag, og jeg har vært de tre siste dagene sammen med utrulig mange hyggelige lærere. Jeg er bare nødt til å huske hvordan det var og begynne som ny om møte så mange imøtekommende mennesker som hele tiden er til disposisjon for spørsmål. Jeg føler meg godt mottatt på skolen. På disse dagene har jeg sett mye om hvordan en skole er bygd opp. Øverst sitter ledelsen som skal ha kontroll og ansvar for alt. De lager timeplaner, inspeksjonsplaner, prøveplaner, beredskapsplaner, kursplaner, planer over fellestid, dataromplaner.. osv. Så får vi lærere vårt ansvar. Vi har ansvar for finne ut hvem som er vår kontaktelev, for at bøker er på plass, få orden på klasserommet, lage halvårplaner, lage ukeplaner/ lekseplaner, finne ut hvilken elever som har spesielle behov, osv.

Jo, jeg har hodet over vann. Men jeg sitter på møtene og hører om IUP, IOP, LUS, NP, Carlsten og nasjonale prøver, og satser på at jeg har noen å spørre hvis/ når jeg får behov for å vite mer om dette. I tillegg har jeg ikke begynt å se på mine egne fag, og jeg bare håper inderlig at det finnes noen halvårsplaner eller lokale mål, som jeg kan se etter. Men jeg har absolutt håpet i behold. Dette blir bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar