mandag 7. mai 2012

Om skoleledelse

Jeg har ikke brukt så mange tanker på skoleledelse verken i min utdanning eller i min korte karriere. Men jeg har begynt å forstå hvor viktig det er for en skole å ha en god ledelse.

Med en god ledelse så tenker jeg at rektor og inspektør spiller på de ansattes parti. Det bør være gjensidig tillit mellom ledelsen og de ansatte, og det bør være god dialog mellom partene. Og dette er det ledelsen som har ansvar for!

Jeg forventer at ledelsen:
- gir meg klare innstrukser på hva min jobb er
- innformerer meg om endringer som skjer i hverdagen
- gir meg veiledning når jeg får problem med elever
- gir meg riktig lønn i rett tid.

Jeg har visst ikke så veldig mange tanker om dette temaet. Enda. Men det kommer nok flere ettersom jeg kommer mer borti skoleledelsen. Jeg håper bare at ledelsen på min framtidlige arbeidsplass er med på å støtte og lede meg, slik at jeg får gjort jobben min på den beste måten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar